dinsdag 7 februari 2012

Ding 9 Invloeden media

De invloed van de media is best groot bij mij op school. De groepen 5-6 waar ik me op concentreer zijn wel actief op hyves en een aantal games. Volgens de kinderen gaan ze eigenlijk niet verder om bijv. te gaan betalen voor hn spellen. Ideal is een brug te ver voor deze leeftijdsgroep en voor de walliecard hebben de meeste kinderen (nog) niet gekozen. Meestal zitten daar de ouders achter. Hoe dat in de hogere groepen zit weet ik niet.

3 opmerkingen:

  1. Ken je volgende twee fragmenten? Misschien aardig om aan de kinderen (en ouders?) te laten zien:

    http://jeugdjournaal.nl/item/335900-onderzoek-naar-betalen-voor-games.html

    http://jeugdjournaal.nl/vraag/335705-betalen-voor-online-games-is-belachelijk.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een sneaky methode vaak. Je kunt gratis lid worden en je komt een heel eind. Maar dan wil je meer, een virtueel huisdier of een kekke kast. En die kosten credits. Je vrienden hebben het wel en jij niet. En zo worden kinderen lekker gemaakt en verleid tot het doen van betalingen. Ik zie dat er gelukkig regelmatig alternatieven bestaan waar je niet voor hoeft te betalen. Ben je gek op een simulatiespel als Habbohotel, dan kan je ook naar Holomind.

    BeantwoordenVerwijderen